Fortsatt stängt pga Covid-19

6 juli, 2020 av petergustafsson

Folkhälsomyndigheten betonar nu att människor inte får tro att faran är över. Restriktionerna gäller fortfarande och kommer att göra det tills vidare. På Scouternas Arkiv och Museum ingår nästan alla medarbetarna i riskgruppen 70+, som ska hålla sig i karantän. Därför har verksamheten på arkivet och museet i princip legat nere, sedan restriktionerna infördes. Och så lär det också förbli, tills Folkhälsomyndigheten kommer med nya direktiv. Detta gäller både arbetsgrupperna och besöksverksamheten. Flera andra museer, som vi håller kontakt med, har genom att anpassa lokalerna, begränsa antalet besökare osv lyckats komma igång med visst öppethållande. Men de har då haft andra förutsättningar än Scouternas Museum, när det gäller personalstyrka och lokaler. Alltså blir beskedet just nu tyvärr att Scouternas Museum håller fortsatt stängt, och att detta gäller tills ny information kommer.