Museet-utstallning4-2024-foto-Jenny-Modess-2000x1500

Hitta hit och boka besök

Välkommen till Scouternas Museum! Boka ett guidat besök för dig och dina scouter. Förlägg nästa möte med styrelsen, AU:t eller arbetsgruppen här. Eller titta in när vi har öppet för obokade besök.

Tre nyckelord för museet är Äventyr, Gemenskap och Kunskap. Där försöker utställningen lyfta fram sådant som har bidragit till scoutings framgång i Sverige, från begynnelsen fram till idag.

Vid de bokade besöken visar museets guider er runt. Det finns även en liten organisationstävling (med priser), som ni kan göra efteråt.

Både scouter och ledare får inspiration och idéer för verksamheten därhemma. Spårarscouter är dock litet för unga för att uppskatta museet ännu, har det visat sig. De äldre scouterna tycker däremot att det är spännande. Vad hittar just ni, som kan hjälpa er att göra världen bättre?

Hitta till Scouternas Museum

Scouternas museum ligger på Instrumentvägen 19 i Örnsberg, på gatuplanet i samma hus som Scouternas kansli. T-bana till station Örnsberg.

Karta till museet >> (Öppnas i ny flik)

Boka besök

Boka ert besök här >>